Nagyszerű mozgalom a Bringázz a munkába! Sokszor vettem részt benne, de nem mindig ugyanoda járva, hanem ahová éppen szólított a szabadúszó munkám. A mezőgépes óriáscég, az AXIÁL újságírójaként, fekvőbringával többször megjártam Budapestről Baját egy nap alatt oda-vissza, és megfordultam az ország szinte minden táján. Sok tízezer kilométer gyűlt össze így, megismerkedtem érdekes embersorsokkal és mindenféle masinával.

evezz a munkaba01

Ma megint Baján kellett kipróbálnom egy különleges emelőgépet, de most nem bringával mentem, hanem kajakkal! Tegnap a reggel ötkor a Népligettől induló Volán-autóbusz vitt Paksra, mogorva, szemerkélő esős időben. Pár lépésnyi séta a buszállomástól a Duna. Negyed kilenckor löktem el a kajakot a parttól, komplett esőruhában, neoprén zokniban. Kellett is, többször ráerősített az égi áldás, de már nem az a hideg tavaszi fajta, hanem szinte nyárias zápor. Ilyenkor is jó evezni, noha a párában rosszul látszanak a bóják és parti jelek. Nagyon kell lesni, figyelni, de csak kevés hajóval találkoztam.

evezz a munkaba02

Egyre javult az idő, először csak kikukucskált a Nap a felhők résén, majd egyre nőtt a kék ég, és csodás melegben vetkőzhettem le egyre jobban. Nem volt sok fotózás, élvezkedés, jó 50 kilométer áll előttem, sebtében ettem néha néhány falatot, és ittam a Duna vizét a LifeStraw szűrővel. 8-10 kilométer/óra sebességgel haladt lefelé a léghajóm, ennél kevesebbre számítottam, odalenn Délvidéken, ahol gyengül a sodrás.

Hohó, válaszút! Még csak fél három, és már itt a Gemenci erdőnél a Rezéti Duna kiágazása. Ha egyenesen lefelé megyek, csak három kilométer a visszatorkollásáig, de ha végigjárom, az 15. Majdnem három órányi kerülő… Nem kellett sokat gondolkozni, nekivágtam. Alig folyik, 5-6 km/órára csökkent a sebességem. Két kedves mellékágamba nem lehetett bemenni ennél a vízállásnál, de időm sem lett volna kalandozni. Viszont erős kísértést éreztem, hogy letáborozzak a gemenci kisvasút Téli legelő állomásánál: tetővel fedett asztalok, néptelen, szép hely. De ha letanyázok fél ötkor, mit csinálok egyedül besötétedésig? És biztos odaérek-e reggel idejében? Továbbmentem.

evezz a munkaba00

Már kissé lestrapáltan… Nemcsak a kiadós evezéstől, hanem mert eléggé megpörzsölt a Nap, ugyanis rosszabb időre számítva, buta fejjel nem hoztam szalmakalapot. Egy-egy Snickers és Red Bull feldobott, majd 68 kilométer után, este negyed nyolckor megálltam a bajai Sugovica partján a Vizafogó panziónál, ahol megbeszéltem, hogy kapok szobát.

Kiszállva a kajakból vacogó, reszkető fázás jelezte, hogy szokás szerint túlhajtottam magam, és van egy kis napszúrásom. Még a halászlé és sör után ágyba bújva is sokáig dideregtem, és fájt a vállam – nemcsak az evezéstől, hanem kortünetként. Ha most azt mondja valaki, hogy tiszta hülyeség így kihajtani magam, készséggel egyetértek, de hát ez a Pupu már csak így működik.

evezz a munkaba04

Ma hajnalban ébredve már kutya bajom sem volt, fényes napkeltében körbe is futottam a Petőfi-szigetet, egyéb lábbeli híján csattogó talpú szandálban. Értem jött Laci, az AXIÁL munkatársa – érdekes, hogy négypárevezőssel ő is leevezte a Budapest-Baja regattát – bevitt a céghez, kipróbáltam a 24 méter magasra felérő Manitou építőipari emelőgépet, hogy cikket írjak róla, aztán Laci elvitt a bajai buszállomásra, és délután hazaértem.

evezz a munkaba03

Boldog vagyok, hogy így tudom kombinálni a munkát a sporttal és a korkedvezmény jóvoltából ingyenes utazással. Alig várom a következő bajai megbízást, hiszen vár a Duna alsó szakasza Mohácsig és az országhatárig, vár a Vajas-fok teljes végigjárása, nem is beszélve a Gemenc kimeríthetetlen szépségeiről. Szép az aktív nyugdíjas élete, különösen, ha még jobban megszépíti az „Evezz a munkába” mozgalom!


Comments powered by CComment