A héten beleugrottam egy új kajakba (miközben készítem a sajátomat a kert végében), egy Sevylor Adventure lett az áldozat. A normál, nem a pluszos változat, tehát csak 2 felnőtt fér el benne, terhelhetősége 165 kg.
Méretei, érdekes módon, nem egységesek a neten:
- 314-319 cm-es hosszúságokat jeleznek, az én hajóm 304 centiméteres.
- A szélességek 88-90 cm között változnak. Az enyém is beleesik ebbe a sávba.
- Gyári tömege 13 kg körüli, én 13,7 kg-ot mértem, igaz, evezés után, mikor még nem száraz a külső burkolat. Viszont ebben nincs benne a pumpa, evező, mentőmellény, kötél, szivacs, táska.
A gyárilag hozzá járó tároló zsákról az első kibontás után nem tudom, hogyan férhet el benne minden. Egy Nova ernyős zsákot beáldoztam a célra, és szűken fért csak bele, igaz, egy gagyi, darabjaira szedhető evezőt, és két kisebb mentőmellényt is beraktam.
A stabilitása jó, bár a favázas Pouch vászonkajakét vagy a PE kajakomét meg sem közelíti. Viszont nem egy súlycsoport, más a feladata.
Egyedül evezve, az eredeti, hátsó helyre rakva az ülést, kb. azonos szakaszon, a Tisza szélén, 1,7-2,7 km/órás sodrásban felfelé 2,5-3 km/óra volt a sebességem, kényelmesen evezve (valahol az aerob és a kardió pulzus határán), lefelé 6 km/óra.
Így a kajak orra kicsit kiemelkedett, az iránytartása jó volt (szélcsendben), az evezés leállításakor viszont továbbfordult. Ez, mint mindenhol kiemelik, fotózáskor lehet fontos.
Amikor két kisebb, majd egy nagyobb „félszerzet” beült elém, jobb lett a trimmelés.
Két felnőtt mellett csomagoknak szerintem maximum egynapi lecsorgáshoz lehet helyük. Többnapos túrán csak egyszemélyes a kajak.
De most akkor kajak vagy kenu? Ez fórumokon, akár viccesen megjegyezve is előkerül, a felhúzott végei miatt. A gyári videókon, képeken kenuevezővel használják. Olyan szétszedhető kenulapátokat adnak hozzá, amelyeket kajakevezővé is össze lehet rakni. A kereskedésekben, ajánlatokban a kenu és kajak kifejezések keverednek.
Hátsó pozícióban szokni kell a szélességét, nekem 220 cm-es evezővel gyakran súrolódott az ujjam az oldalán. Előrébb rosszabb lesz a helyzet? Majd kiderül.
Az első felfújás részidejét azért nem írom le, mert ismerkedős, molyolós, bénázós volt, sokkal tovább tartott, mint "éles bevetésen". Legalábbis remélem.
A nap végén az elpakoláskor, a konstrukció szárítása problémásabb, mint a kizárólag gumiból készült vetélytárs termékeké, mivel itt egy cipzáras vászonborítás alatt vannak a gumitömlők. Igaz, adott esetben, így könnyebben cserélhetők. Otthon még a szárítást is meg kell oldani.
Ezzel most nem kellett foglalkoznom, mert a kertben, a kocsiján pihen, mivel még napokig itt leszek a Tisza mellett.
Amikor a súlyméréshez megemeltem a kajakot, víz folyt ki belőle. Hallottam, hogy a hasonló kajakokba például az illesztéseknél előfordul, hogy beszivárog. Megpróbáltam csúcssebességgel is evezni, az meg a gyorsaság mellett vízzel jár. Viszont bármennyi volt ez a víz, a kajakban ülve semmit nem érzékeltem a fenekemmel, nem lett vizes a nadrágom. A felfújható padlónak és az ülésnek köszönhetően elég magasan ültem ehhez.
Hivatalos magyar kereskedésekben 105 és 140 e Ft közötti összegért lehet megvásárolni a kajakot. Személy szerint a legolcsóbbnál is olcsóbban jutottam hozzá. Az általa nyújtott szabadság, könnyedség miatt kifejezetten vonzónak találom ezt a kajakozási formát, remélem, megéri az árát.
A cikket olvasónk, Tóth Gábor küldte. Köszönjük!