Tartalomjegyzék

Na meg egy kis tuning

Sokat nyomott a latban, hogy a tern.hu kereskedője mindenben rendkívül segítőkész volt, és jól esik a tízéves garancia is. A stabil, gyors, ötletes, szerethető és tök szexi kis járgányt úgy megnézik, mint egy Porschét. Igaz, hogy fitnesz-tekerésre találták ki, én meg nyomom neki, mint az állat, télen-nyáron mindenhol. Ezért lett sárvédő és csomagtartó, lecseréltem a pedált masszív és levehető MKS Ezy-re, továbbá kicseréltem az összes KMC fogast és láncot még erősebb Shimanóra. Kellemes meglepetés volt a gyári, alul is kipárnázott nyereg, így kényelmesen vehetem vállamra 12 kilóját, miközben mindkét kezem szabad. (Apropó kilók: bár az összecsukható bringa váza picivel nehezebb, cserébe nem kell dög-nehéz lakat.)

evezes kerekparral 06

Packraft a Szigetközben a csomagtartón van a hajó

Menet közben

Az első ránézésre kicsinek tűnő bicajra felülni kellemes meglepetés, beállítás után szinte mindenben a fitnesz kerékpárokéhoz hasonló élmény. Bár olyan magasan ülök, mint egy nagy gépen, a váz súlypontja alacsonyan van, azaz stabilabb érzést ad. Nyerge se nem kemény, se nem puha, zselés, stressz-ponton könnyített, eszembe se jutott, hogy lecseréljem. A 22 colos kereket könnyebben lehet manőverezni és agresszívan gyorsul, utazósebességen pedig elengedett kormánnyal is egyenesben marad. Emelkedőn jól is jön az agilis gyorsítás: az 1221 méter magasságú osztrák Niederalpl hágóra szépen felmászott, nem kellett pihenőzni. Lejtőn, nagy sebességnél talán a merev vázkialakítás és a nagybiciklis geometria miatt nem ráz. Ellenben a kis kerékátmérő és a V-fék miatt lejtmenetben jobban felforrósodhatnak a felnik. Figyelem, a kisebb kerekű bringa váltója nagyon közel van a talajhoz, sziklás helyen és járdaszegélyeknél nem árt vigyázni!

evezes kerekparral 07

Bicajjal a vonaton

A kanyarok bevétele inkább a gumiprofilon múlik. A gyári „kopasz” abroncs esőben megcsúszott, ezért barázdáltabbra cseréltem. Kátyús-murvás vagy földes-füves úton óvatosabb az ember a kis vékony kerékkel, itt bizonyosan hátrányban leszünk a nagybringákhoz képest. Egész napos tekerést figyelve hamarabb fáradok el, a nagykerekű bringához képest körülbelül 30 százalékkal kevesebb kilométer fér a fenekembe. Ám ennyivel több kalandot, külön utat, látványosságot vagyok hajlandó bevállalni egy „hagyományos” bicajtúrához képest. Meglepő előnyhöz jutok a legnehezebb terepen: ha lépcsőt, sziklát kell mászni, vízmosáson átkelni vagy bozótos-ingoványos területen bolyongani. A hosszú nyeregcső és alul is kipárnázott nyereg egyszerűen kiadja, hogy csak vállamra veszem a gépet, a biciklis táskát meg a hátamra. A tervezés első szempontja volt a hordozhatóság. Vállon cipelve a súlypont tökéletes, mindkét kezem szabad, a bringa puhán simul a testemhez! Látványosan, másodpercek alatt lehet kinyitni és összecsukni, masszívan kattan be minden a helyére, elpusztíthatatlan, mint a legendás Kalasnyikov gépkarabély.

evezes kerekparral 08

Bicajjal a munkahelyen

Tern Verge D9 (2017) műszaki adatok

  • Váz: hidroformált alumínium, 3D mart vázkapcsolódás
  • Villa: nagyszilárdságú acél, erős mágneses csatlakozó az összecsukáshoz
  • Kormány: 3D mart alu szár és fej, 6061 alu kormánycső, ergonomikus markolat
  • Nyereg: Tern Porter GripPad design, 6061 alu nyeregcső
  • Kerék: 22 colos (ETRTO 451), duplafalú alufelni, CST 37-451 light skinwall 60 tpi gumik
  • Sebességek: 1 x 9, hátul 11-36T, elöl 53T
  • Váltó: Shimano Acera
  • Súly: 12.2 kg
  • Vázméret: egy méret
  • Váltó áttétel: 2.36 – 7.72 m
  • Összecsukott méret: 44 x 80 x 74 cm
  • Összecsukás ideje: 10 mp
  • Kerékpáros ajánlott magassága: 142 – 190 cm
  • Kerékpáros maximális súlya: 105 kg
  • Fékek: V, alu
  • Pedál: behajtható
  • Kellékek: kitámasztó, opcionális első és hátsó csomagtartó és sárvédő felfogatási pontok

A következő részben
Az Anfibio Delta MX packraft tesztje – ráharap a kocaevezős
A XX. század végén, az Óperenciás tengeren és a kanadai partvidéken túl, ahol a rénszarvas túr, megszületett a packraft, avagy csomagcsónak, mely a legkönnyebb és legkisebb felfújható csónakfajta, amit eddig ismertem.
Kétéltű kalandok várnak
De ha ott a bicikli, akkor miről beszélünk?! A bicaj és csónak kombinációja a bikerafting.
Menet közben
A kicsi, könnyű és rövid hajótest ingaszerű mozgását tompítani lehet az evezési technika csiszolásával, az aljára szerelt uszonyokkal, illetve az orrába pakolt csomagokkal.
Minden szinten szinte minden
Csomagcsónakot beszerezni csak külföldről lehet, de elég széles a kínálat.
Kedvenc túráim
A csomagcsónak és összecsukható kerékpár külön és együtt új lehetőségeket nyitott előttem a kikapcsolódásban és a mindennapokban.
evezes kerekparral 09

 

 

Comments powered by CComment